jump to navigation

خاک من و تو ژانویه 13, 2009

Posted by Farbod in چس ناله ها.
trackback

اين يک دو سه روز نوبت عمر گذشت               چون آب به جويبار و چون باد به دشت
هرگز غم دو روز مرا یاد نگشت                      روزي که نيامده‌ست و روزی که گذشت

***

چون چرخ به کام يک خردمند نگشت               خواهي تو فلک هفت شِمُر خواهی هَشت
چون بايد مُرد و آرزوها همه هَشت               چه مور خورَد به گور و چه گرگ به دشت

***

بر من قلم قضا چو بی من رانند                            پس نيک و بدش ز من چرا می دانند
دی بی من و امروز چو دی بی من و تو                      فردا به چه حُجتم به داور خوانند

***

از تن چو برفت جان پاک من و تو                          خشتی دو نهند بر مغاک من و تو
و آنگاه برای خشت گور دگران                                در کالبدی کشند خاک من و تو

***

خیام، رباعیات (Wikipedia)

دیدگاه‌ها»

No comments yet — be the first.

پاسخی بگذارید

